Tuesday, February 23, 2010

Popular hungarian songs

Here are some of the most popular songs of our nation. When I decided on what to post here I kept my mind on both the annual favourites and the old classics. We hope that You'll find some useful and noteworthy materials here. I've also enclosed the lyrics so You can (try) to sing along. There's also a translation that more or less follows the words. :-)

Kispál és a Borz - Csillag vagy Fecske
(Kispál and the Skunk - A star or a swallow)

Nem jöttél túl korán, (You are not so before time)

De időm az volt, (I've already had enough time)

Nagy komám lett (He has become my great friend)

És ültünk büfékben, (And we sat in buffets)

Várva reád (Waiting for You)

Egymás hátát ütve, (Pushing each others back)

Italokat küldve (Drinking the 1st and 2nd)

Múltját sem sejtő, (And noone did know her past)

Kékruhás nőknek (Neither the woman with a blue dress)

verse: Maradj otthon, nézzél TV-t (Stay at home and watch TV)

Töksötét vonatokat mutat minden csatorna (All of the channels show horse-blind trains)

Mennek utas nincs egy se (They are on their way; there's no passanger)

Csak a büfékocsiban állnak részegen (There are only two man standing in the buffet car being drunk)

Ketten, amelyik rosszul van az vagyok én

Kár, hogy most mutatnak az elébb még (Such a pity that they're showing me 'cause some moments ago)

Istent dicsértem én (I used to bless God)

Nem kezdtünk nagyon bele (We did not start to do)

Semmibe, jössz úgyis te (Anything 'cause You'll come)

És minek is bármit is (And what for?)

E kis időre (For there moments)

És aztán nem jötté' (But You did not come)

Átgyúrtuk életté (And we have transformed it to a way of life)

Idő komámmal (With my cousin, the Time)

Ez üldögélést (This lazy behaviour)

verse

Végül is mindegy is (At all, its not worth talking 'bout it)

Tudtam, hogy nem is jössz (I knew that You won't come)

Este csillag voltál (You were a star at night)

Nappal meg fecske (And a swallow by day)

Minden föld bevetve (The whole ground has been shaded)

Minden nő rendbe (All of the woman are ok)

Na, ezt hagyom itt neked (This is what I do let to You)

Te csillag vagy fecske! (You; you star or swallow)

verse

Demjén Ferenc - Honfoglalás

(Ferenc Demjén - Settlement)

Kell még egy szó mielőtt mennél, (I need a word from You before You leave)

kell még egy ölelés, ami végig elkísér. (I need an embrace to remember You)

Az úton majd néha gondolj reám, (Keep me in Your mind through Your journey)

ez a föld a tiéd, ha elmész, visszavár! (This is Your land)

Nézz rám, és lásd: csillagokra lépsz, (Take a glance at me and see: You're walking on stars)

nézz rám, tovatűnt a régi szenvedés. (Look at me; our dark days have gone)

Hol a fák az égig érnek, ott megérint a fény, (Where the trees are so high; the lights will shine)

tudod jól, hova mész, de végül hazatérsz. (You know where You're going; but you will return)

Verse: Szállj, szállj sólyom szárnyán, három hegyen túl! (Fly on falcon-wings across mountains)

Szállj, szállj, ott várok rád,ahol véget ér az út! (Fly, fly, I'll wait for You where the road goes)

Úgy kell, hogy te is értsd:nem éltél hiába, (You have to know that your life is a treasure)

az a hely, ahol élsz: világnak világa. (This place is your home)

Az égig érő fának, ha nem nő újra ága, (Sometimes big trees have no braches)

úgy élj, hogy Te legyél virágnak virága. (Be a shining light!)

Verse

Nézz rám, s ne ígérj,nézz rám, sose félj! (Look at me and don't be afraid)

Ha nincs hely, ahol élj,indulj haza felé! (If You have no place to live then come back home)

Quimby - Sehol se talállak

(Quimby - I can't find You)

Voltam New Yorkban reptéren Londonban (I've been to NY and London)

Berlinben lassú volt a fény (The lights were slow in Berlin)

imbolygott Amszterdam (Amsterdam wabbled)

és hess jött Marrakech Párizsból sms (and than come from Marrakech; and sms from Paris)

szikrázott Velence (Velence was shining)

mint Varsóban a fűszereslány (as a spicy girl in Warsaw)

valaki eladó de én nem Bem apó (somebody is for sale but its not me)

halló halló halló ( :-))

hallucináció (hallucination)

csak a szerelem eleven elemem (only the love is mine)

valahol elveszettveszettül keresem (but it's somewhere lost)

sehol se talállak téged életem (I cannot find you, babe)

voltam Keleten jártam Nyugaton (I've been to the East and West)

déli legelőn északi ugaron (on the meadow of south and on the fallow of north)

sorstalan utakon fejvesztve kutatom őt (on endless roads searchin' for her)

nem tudom hol lakom (I don't know where i live)

itt lesz a szekrényben kávés csészében (It will be in the wardrobe in the cupboard)

vagy tán a szőnyeg alatt ajtó mögött nem néztem (or under the rug i don't know)

egy sötét sarokban nyilvános wc-ben (in a dark corner or in a restroom)

a körúton egy kávéházban budai erkélyen (in a café or on a balcony in Buda)

jaj hívok nyomozó mer én nem Columbo (Ah, I'll call a detective 'cause i'm not Columbo)

halló halló halló halucináció...

Ágnes Vanilla - Ó szív nyugodj

(Ágnes Vanilla - Oh, my heart rest in peace)

Fegyverben réved fönn a téli ég, (The winter sky wakes up in war)

kemény a menny és vándor a vidék, (the haven is heavy, the land is kinky)

halkul a hó, megáll az elmenõ, (the snow gets quiter and quiter; the one who's leaving stops)

lehellete a lobbant keszkenõ. (there's a breathe on the burning handkerchief)

Hol is vagyok? Egy szalmaszál nagyon (Where am I? A staw is...)

helyezkedik a csontozott uton; (searching for its place in the bald road)

kis, száraz nemzet; izgágán szuszog, (a small, dry nation snuffs stroopily)

zuzódik, zizzen, izzad és buzog. (it crashes, it perspires and it popples)

De fönn a hegyen ágyat bont a köd, (But on the mountain; there lies the fog)

mint egykor melléd: mellé leülök. (remember as once i sat by You)

Bajos szél jaját csendben hallgatom, (listening the whispery wind)

csak hulló hajam repes vállamon. (sensing my long hair on my shoulders)

Óh szív! nyugodj! Vad boróka hegyén (Oh, my Heart! Rest in peace on a wild juniper mountain)

szerelem szólal, incseleg felém, (Love whispers, it tricks me)

pirkadó madár, karcsu, koronás, (there's a waking bird, slim and crowned)

de áttetszõ, mint minden látomás. (but its glassy as all the visions)

repeat

No comments:

Post a Comment

Note: Only a member of this blog may post a comment.